Todays Date: Click here to add this website to your favorites
  rss
Legal News Search >>>
law firm web design
Alabama
Alaska
Arizona
Arkansas
California
Colorado
Connecticut
D.C.
Delaware
Florida
Georgia
Hawaii
Idaho
Illinois
Indiana
Iowa
Kansas
Kentucky
Louisiana
Maine
Maryland
Mass.
Michigan
Minnesota
Mississippi
Missouri
Montana
Nebraska
Nevada
New Hampshire
New Jersey
New Mexico
New York
N.Carolina
N.Dakota
Ohio
Oklahoma
Oregon
Pennsylvania
Rhode Island
S.Carolina
S.Dakota
Tennessee
Texas
Utah
Vermont
Virginia
Washington
W.Virginia
Wisconsin
Wyoming
•  Lawyer Interviews - Legal News


A company that owns 10 Jimmy John's sandwich shops in the Twin Cities was within its rights to fire six union workers who circulated posters critical of the company's sick-leave policy, a federal appeals court ruled Monday.

The full 8th U.S. Circuit Court of Appeals reversed a three-judge appeals panel, which had affirmed a National Labor Relations Board ruling in favor of the workers, who were part of a unionization drive by the Industrial Workers of the World at shops owned by MikLin Enterprises.

The full appeals court concluded that the poster attack was "so disloyal" that it wasn't protected by federal labor law.

The posters were timed to the flu season in early 2011. They protested the company's policy against workers calling in sick without finding replacements to take their shifts, and accused the company of putting the health of its customers at risk. The poster features two identical photos of Jimmy John's sandwiches but said one was made by a healthy worker and one was made by a sick worker.

"Can't tell the difference?" the poster read. "That's too bad because Jimmy John's workers don't get paid sick days. Shoot, we can't even call in sick. We hope your immune system is ready because you're about to take the sandwich test."

The poster and a press release were distributed to more than 100 local and national news organizations, and the IWW threatened wider distribution if its demands were not met.

The NLRB concluded that MikLin violated protections for employee communications to the public that are part of an ongoing labor dispute. The three-judge appeals panel agreed. But the full appeals court said the board misapplied a controlling precedent set in a 1953 U.S. Supreme Court case that permits firings for disloyalty when the quality of a company's product is attacked, as opposed to communications targeting the employer's labor practices.




A Playboy centerfold who ignited a backlash of criticism when she secretly snapped a photo of a naked 71-year-old woman in a locker room and posted it online mocking the woman's body is expected to appear in court Wednesday to resolve a criminal charge.

Dani Mathers is planning to show up at a hearing in Los Angeles County Superior Court on a misdemeanor charge of invasion of privacy, her lawyer said.

Mathers, 30, has apologized for taking the photo at an LA Fitness club in July and posting it on Snapchat with the caption: "If I can't unsee this then you can't either."

The posting was accompanied by a selfie of Mathers in a tank top with her hand over her mouth as if she's gasping in horror.

The 2015 Playmate of the Year was roundly criticized for the so-called body shaming incident. Mathers said she intended to send the photo privately to a friend and accidentally posted it publicly.

Defense lawyer Dana Cole argued unsuccessfully that the charge should be dismissed because the woman in the photo can't easily be identified.

The victim, who has not been named, is expected to testify if the case goes to trial, said Rob Wilcox, a spokesman for the Los Angeles city attorney.

Cole said he's hoping to work out a settlement Wednesday. He said prosecutors want a guilty plea and community service on a highway crew. Wilcox said no plea deal has been offered.

Deputy City Attorney Chadd Kim did not return phone and email messages seeking comment, but in court papers said Mathers had shown no remorse and needed to face consequences for her "cruel and criminal act."

The defense has argued for a more lenient outcome, saying in court papers that Mathers has already lost modeling work and a job as a radio host. They have recommended she use her notoriety to bring attention to the issue of body shaming.



An Austrian court has found a former Croatian general guilty of embezzling millions of euros and sentenced him and an associate to two years in prison.

The court in the southern city of Klagenfurt determined Wednesday that the ex-general, Vladimir Zagorec, and Guenter Striedinger were involved in diverting loans from the now-defunct Hypo Alpe Adria Bank. Striedinger was a bank board member.

Judge Michaele Sanin said the damages caused by the two amounted to over 17 million euros ( $18 million.)

The bank was nationalized to prevent bankruptcy in 2009 and its assets are being sold to pay off creditors.

Lawyers for both men say they are appealing the verdict and sentence.

A third man whom the court did not name also was found guilty and given a suspended prison term.




The Alabama Supreme Court has ruled that a woman can pursue a wrongful-death lawsuit against an obstetrician after a miscarriage when she was five to six weeks pregnant.

Justices on Friday reversed a trial judge's order dismissing the wrongful-death claim.

In the civil case ruling, the justices cited a 2009 state law making it a crime to kill or harm "an unborn child in utero at any stage of development."

The case involved a newly pregnant woman experiencing abdominal cramping and fever. The physician suspected an ectopic pregnancy and administered an injection to stop the progression. It was determined later that the pregnancy was uterine.

The woman sued, arguing that the injection caused pregnancy loss. The physician said that the pregnancy was already failing and that she followed standard practices.




A court in Moscow has ordered a leading independent newspaper to retract an article about a luxury yacht allegedly owned by the chief of Russia's top state-controlled oil company. retract

The Basmanny District Court ruled Monday that the Novaya Gazeta report linking Rosneft Chairman Igor Sechin to the St. Princess Olga yacht was untrue.

The newspaper used social media and ship tracking data to allege that Sechin was the yacht's possible owner, but the court ruled that the allegations were unfounded.

Sechin has been a close associate of Russian President Vladimir Putin. He served as a deputy prime minister before taking helm of the giant Rosneft oil company.

Last month, another Moscow court ordered the business daily Vedomosti to withdraw a report about a mansion it claimed belonged to Sechin.



Law Promo's specialty is law firm web site design. Law Firm Web Design by Law Promo

ⓒ Legal News Post - All Rights Reserved.

The content contained on the web site has been prepared by Legal News Post
as a service to the internet community and is not intended to constitute legal advice or
a substitute for consultation with a licensed legal professional in a particular case or circumstance.